Projekt ma na celu przeciwdziałanie przyczynom przestępczości wśród dzieci i młodzieży z województwa warmińsko-mazurskiego poprzez wskazanie zagrożeń płynących z korzystania z internetu oraz zaproponowanie alternatywnych sposobów spędzania wolnego czasu. Projekt dedykowany jest do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (grupa docelowa 450 uczniów), ze szczególnym uwzględnieniem placówek, w których odnotowano zjawisko cyberprzemocy i cyberprzestępczości.
Na projekt składają się trzy działania: warsztaty z cyberprzestępczości realizowane w szkołach, wyjazdowe warsztaty z dziedzictwa kulturowego oraz artystyczny konkurs dla uczniów szkół. Najważniejszym przesłaniem warsztatów z cyberprzestępczości jest wskazanie dzieciom i ich opiekunom, jak radzić sobie z negatywnymi zjawiskami płynącymi z ekranu komputera czy telefonu, oraz jak im przeciwdziałać. Podjęte działania mają uświadomić młodym ludziom jak łatwo, czasem nawet nieświadomie, złamać prawo i skrzywdzić drugą osobę. Integralnym celem projektu jest również wskazanie alternatywnych sposobów spędzania czasu wolnego poza tzw. „siecią”. Zaplanowane warsztaty z dziedzictwa kulturowego mają na celu zwrócenie uwagi dzieci i młodzieży na tradycję z której wyrosły oraz na dziedzictwo kulturowe i narodowe, które je obecnie otacza. Projekt ma za zadanie zaszczepienie nowych zainteresowań i możliwość rozwoju pasji, przy jednoczesnym wskazaniu, że współczesny świat nie kończy się jedynie na internecie.
Dodatkowym elementem, który ma zachęcić uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do poszerzania swojej wiedzy zarówno z zakresu przeciwdziałania przyczynom przestępczości, jak i dziedzictwa kulturowego będzie realizacja artystycznego konkursu „Nie hejtuję – w czasie podróżuję!”
W projekcie przewidziane są również dwie konferencje, otwierająca i zamykająca – przeznaczone dla nauczycieli szkolnych, pedagogów, psychologów i rodziców, na której zaprezentowane zostaną cele projektu, wykłady dotyczące cyberprzemocy i cyberprzestępczości oraz aktywizacji dzieci i młodzieży w dziedzinach takich jak dziedzictwo kulturowe, archeologia czy historia. Na konferencji kończącej projekt przedstawione zostaną efekty warsztatów, wyniki ewaluacji, a także problemy z jakimi zetknęli się prowadzący podczas zajęć w szkołach i w trakcie warsztatów wyjazdowych.